Monday 1 June 2015

Rumah Merah Ungguli Kejohanan Sukan kali-3 2015!



Tanggal 25 & 26 Mei yang lalu telah berlangsungnya Kejohanan Sukan Tahunan SK Layon kali yang ke-3. Kejohanan ini telah berlangsung dengan cukup meriah walau dalam kesederhanaan. Antara acara balapan dan padang yang telah dipertandingkan adalah lontar peluru, lompat tinggi, 4x100 meter manakala acara terbuka untuk ibu bapa dan penduduk kampung pula adalah tarik tali dan acara larian berkumpulan. Kejohanan kali ini turut diserikan dengan pertunjukan silat oleh sekumpulan murid dibawah bimbingan Cikgu Fakhzan. Tergamam penduduk kampung seketika! 


Rumah Merah yang ditunjangi oleh Sir Haiqal dan Cikgu Achilles telah mengungguli kejohanan kali ini dengan pungutan emas sebanyak 8 diikuti rumah Biru dan Kuning di tempat ke-3. Adik Vijay Vency Epin (Rumah Merah) dinobatkan sebagai Olahragawan manakala adik Alfizah Alip (Rumah Kuning) diangkat sebagai Olahragawati Sekolah. Para pemenang untuk setiap acara yang dipertandingkan akan mewakili sekolah dalam sukan peringkat zon yang akan berlangsung di SK Penontomon akhir tahun ini. 


Tahniah buat semua warga pendidik SK Layon yang bertungkus lumus, bekerja keras tanpa mengira penat lelah demi memastikan majlis berlangsung dengan lancar. Terima kasih juga buat semua staf sokongan yang turut ringan tulang membantu pihak sekolah. Dan khas buat Selamatbercuti.com dan dua individu lagi yang telah berbesar hati menaja pakaian sukan anak-anak murid SK Layon dan menaja hadiah-hadiah buat para pemenang. Syukur! Terima kasih semua. Majulah sukan untuk negara.

0 comments:

Post a Comment

Latar Belakang

Alamat:

  • Sekolah Kebangsaan Layon Nabawan,
  • Peti Surat 62,
  • 89957 Nabawan, Sabah.
  • Email: sklayon14@gmail.com

Misi:

Sekolah Kebangsaan Layon adalah salah satu daripada sekolah yang terletak di kawasan luar bandar Sabah di daerah Nabawan.

  • Membekalkan ilmu kepada kanak-kanak yang tinggal di kawasan berhampiran agar masa depan mereka lebih cerah.
  • Menjadi sekolah terbaik untuk kategori kawasan sekolah luar bandar menjelang tahun 2020

Visi:

  • Para pelajar berjaya menemui cahaya baru dan berjaya hidup mereka
  • Ilmu yang kami curahkan dapat membantu para elajar mencapai cita-cita mereka